آموزش آشپزی نوجوان | لبوی خوش‌رنگ
  • کد مطالب: ۱۹۲۷۶۴
  • /
  • ۲۹ آذر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶

آموزش آشپزی نوجوان | لبوی خوش‌رنگ

یکی از خوراکی‌های خوش‌رنگ و مفید فصل زمستان لبوست. لبو از خوراکی‌های شب یلدا هم هست که خواص فراوانی دارد.

مرجان اسماعیلی - یکی از خوراکی‌های خوش‌رنگ و مفید فصل زمستان لبوست. لبو از خوراکی‌های شب یلدا هم هست که خواص فراوانی دارد.

به‌عنوان مثال ویتامین دارد که برای بدن ما خوب است یا کلسیم که برای تقویت استخوان‌ها لازم است. رنگ قرمز آن هم دهان آدم را آب می‌اندازد!

با چغندر، غذاهای مختلفی می‌توانیم درست کنیم. امروز برایتان یک روش ساده‌ی درست کردن دسر لبو را یاد می‌دهیم. اگر دوست داشتید، می‌توانید برای شب یلدا درست کنید.  

ابتدا سر و ته لبوها را جدا می‌کنیم. آن‌ها را می‌شوییم و در یک قابلمه می‌ریزیم. آن‌قدر آب می‌ریزیم که لبوها تا نیمه داخل آب باشند. اگر دوست داریم لبوها شیرین باشند، یک قاشق غذاخوری شکر هم به آب اضافه می‌کنیم.

سپس در قابلمه را می‌گذاریم تا بپزد. معمولا دو ساعت طول می کشد تا لبو پخته شود. بله، همین‌قدر طولانی! در زمان پختن می‌توانیم لبوها را با چنگال چک کنیم و هر وقت خوب نرم شد، آن‌ها را برداریم و در ظرف بریزیم.

وقتی لبوها کمی سرد شد، آن‌ها را با چاقو به هر شکلی که دوست داریم برش می‌زنیم. مثلا ورقه‌های گرد یا تکه‌های مربع‌شکل بزرگ یا کوچک. آب لبو را هم در ظرف بریزید.

لبو را می‌توانیم هم گرم هم سرد استفاده کنیم. رنگ لبو آن‌قدر قرمز است که وقتی آن را می‌خوریم، دندان‌ها و زبانمان حسابی قرمز می‌شوند. اگر این دسر را درست کردید و خوردید، حتما در آینه نگاهی به زبانتان بیندازید! 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.